Kultur och fritid
Bibliotek
I Kinda finns det bibliotek i
Kisa, Rimforsa och Horn.Du kan låna böcker, tidningar,
musik och böcker att lyssna på.
Du kan också sitta här och låna en dator.
Du kan få tips på bra böcker av oss.
På biblioteken kan du också titta på utställningar.
Fritid
Det finns många föreningar
av olika slag i Kinda.
Några saker du kan göra är
träna, spela fotboll, rida, spela golf,
åka skidor eller åka båt.
Du kan ringa till oss om du vill hyra
en gymnastiksal.
Fritidsgård
Om du är ung kan du gå till
fritidsgården.
Här kan du ta en fika, spela biljard
och vara med kompisar.
