Äldreomsorg
Kinda kommun hjälper äldre
människor som behöver det.
Gamla människor ska få bo kvar
hemma så länge det går.
Hemtjänst
Hemtjänst kan hjälpa till med
att städa, tvätta och handla mat.
Hjälpen är olika för varje person
och vad den behöver.
Särskilt boende
Som gammal kan man också få bo
på ett särskilt boende.
Där har man nära till hjälp
om man behöver.
Färdtjänst
Du kan också få hjälp med färdtjänst.
Ring på telefon 0494-191 53.
Ring kommunens växel på telefon
0494-190 00.
Vi hjälper dig med dina frågor.
