Att bo i Kinda
Det bor nästan 10 000 personer
i Kinda kommun.
Om du behöver en lägenhet kan
du ringa KindaHus.
De har telefon 0494-792 51.
Du kan köpa en tomt om du
vill bygga ett eget hus. Ring
0494-19 000 till kommunen.
Bygglov
För att bygga ett eget hus
ska du söka bygglov.
Vi kan ge dig lov att bygga.
Ring 0494-191 96 eller 0494-191 97
så hjälper vi dig.
Om du vill veta mer kan du tala
med oss på kommunen. Ring till
kommunens växel så hjälper vi
dig. Telefon 0494-190 00.
