Bedrägeri-sms kopplat till dricksvatten

Flera kommuner i landet varnar för falska bedrägeri-sms från avsändare som utger sig för att representera det lokala vattenverket.

Bedrägerierna är riktade mot fastighetsägare och kommuninvånare. Meddelandena uppger att det är problem med dricksvattnet och att vattnet måste kontrolleras, ibland genom hembesök.

Om du får liknande meddelanden – kontrollera med vår kundstjänst för vatten, avlopp och renhålllning om informationen är korrekt. Använd officiella kontaktvägar som du hittar på hemsidan eller via kommunen.

Kundtjänst vatten, avlopp och renhållning

Vi har gemensam kundtjänst tillsammans med Söderköpings, Åtvidabergs och Valdemarsviks kommuner. Kundtjänsten är placerad i Söderköping. Hit ringer du om du har frågor kring abonnemang och avgifter för renhållning, vatten och avlopp samt slamtömning.

Telefon: 020-23 30 22
Telefontid vardagar 09.00–11.30 och 13.00–14.00
E-post: va.renhallning@soderkoping.se

Ansökan om autogiro skickas till:

Söderköpings kommun
VA-Kontoret
614 80 Söderköping

Gul platta med varingsikon och texten bedräger