Start Start

Äldreomsorg

Kinda kommun hjälper äldre
människor som behöver det.
Gamla människor ska få bo kvar
hemma så länge det går.

Hemtjänst


Hemtjänst kan hjälpa till med
att städa, tvätta och handla mat.
Hjälpen är olika för varje person
och vad den behöver.

Särskilt boende


Som gammal kan man också få bo
på ett särskilt boende.
Där har man nära till hjälp
om man behöver.

Färdtjänst


Du kan också få hjälp med färdtjänst.
Ring på telefon 0494-191 53.

Ring kommunens växel på telefon
0494-19 000.
Vi hjälper dig med dina frågor.

Senaste publiceringsdatum: 2010-04-22
© Kinda kommun   Stora Torget 5   Box 1   590 40 Kisa   Tel: 0494-190 00   Org.nr: 21 20 00-0399   kinda@kinda.se   Om webbplatsen
Investors in people